Tinerii din ziua de azi…

Fragment din articolul „Quo Vadis”, de pe blogul lui Alexandru Mitache.

„Acum vreo 30-35 de ani, mă bucura, desigur, o pereche de Levi’s, dar şi o poezie de Poe, o emisiune duminicală a lui Bernstein, un San Antonio dar şi un Hemingway, o tabară de schi, o partidă de baschet în curtea şcolii, un ceai, un vinil cu Emerson, Lake & Palmer sau cu Cat Stevens, o seară cu o fată… în timp ce acum, pe tineri se pare că nu îi mai bucură decât un GPS mai hoţ, un nou “Counter-Strike”, un Nintendo, un mobil 3G cu ţşpe funcţii (deşi înauntru e ascunsă o amărâtă de cartelă reîncărcabila de 2 euro), sau un iPod cu 5.000 de melodii (house sau rap!) în locul vechiului model, devenit, după nici 6 luni, de cacao, căci n-avea decat… 4.000. Si BANII!”

 Puteţi citi continuarea pe blogul dumnealui la http://alexandrumitache.wordpress.com/2009/03/17/quo-vadis/#comment-1634 

Purcedeţi cu grijă, e un text lung şi apare chiar cuvântul „sinusoidal” fără nici o legătură cu matematica. S-ar putea, dacă faceţi parte din generaţia nouă, să nu îl puteţi parcurge până la capăt.
Nu sunt mândră de comentariile pe care le-am lăsat furioasă. 

Lângă mine cineva cască lung, îşi dă ochii peste cap şi mă anunţă că s-au scris multe despre conflictul dintre generaţii. 

Dar nu e deloc vorba despre conflictul dintre generaţii. Departe de mine să fiu nerespectuoasă cu cei pe care ii consider mai înţelepţi ca mine. 

Dumnealui nu îşi reprezintă generaţia, după cum nici eu nu reprezint generaţia mea. Doar suntem oameni si avem aceleasi slabiciuni in diverse forme, nu văd de ce trebuie să pui o etichetă pe un anumit tip de oameni sau pe o grupă de vârstă.  Mi se pare infantil să generalizezi. „Toţi băieţii sunt aşa de răi cu mine mami!!”,  „Toţi tinerii sunt de doi bani!”.

Trist.

În fond, cel mai deranjant mi se pare faptul că are influenţă.
  
 Oare cum o fi drept?

10 responses to this post.

  1. Posted by ALEXANDRU MITACHE on 1 Septembrie 2010 at 11:17 pm

    Stimată domnișoară,
    Mulțumesc pentru comentariu.
    Cred, totuși, că ați citat trunchiat, denaturând atât sensul fragmentului cât și sensul articolului. Ați prezentat doar ce v-a conenit. Articolul meu nu atinge decât tangențial problema tinerei generații. El se referă mai mult la modul și direcția în care evoluează (sau involuează) societatea în ansamblul ei.
    Fragmentul citat de dv. nu făcea decât să ilustreze aspectul consumismului și chiar se referea la o tendință generală, pe care n-aveți decât s-o negați. Dar o vede toată lumea.
    Dacă dv. sunteți una dintre luminoasele excepții, cu atât mai bine.

    Răspunde

  2. Nu pretind că sunt o luminoasă excepţie şi de fapt sunt de acord cu mare parte din ce aţi spus în articol. Cum aş putea să neg direcţia în care mergem? Consumismul şi superficialitatea există şi au efecte îngrijorătoare.
    Nu am prezentat ce mi-a convenit, ci ceea ce mi s-a părut jignitor. Este jignitor, nu puteţi nega.
    Tinerii nu sunt roboţei cărora li se aprinde beculeţul fericirii doar când intră în contact cu tehnologie de ultima oră.

    Răspunde

  3. Posted by ALEXANDRU MITACHE on 2 Septembrie 2010 at 1:22 am

    «Tinerii nu sunt roboţei cărora li se aprinde beculeţul fericirii doar când intră în contact cu tehnologie de ultima oră.»

    Poate nu toți, dar majoritatea. Urmăriți, câteodată/vreodată, forumurile?
    Dacă aș fi scris că tânăra generație e analfabetă ar fi fost, cu siguranță, o insultă. Poate reală, însă.

    Răspunde

  4. Majoritatea populaţiei nu e alcătuită din minţi sclipitoare, indiferent de vârstă.

    Răspunde

    • Posted by Alin LEO 23 on 3 Septembrie 2010 at 4:58 am

      pai nu, maria, ci de inteligente medii. dar numai uita-te pe hi5 sa zicem, o sa vezi ca iti iese media IQ-ului alora cu MINUS !!!! nici macar minim, ci MINUS !!!! ce sa mai zicem de valoare medie….

      Răspunde

  5. Posted by Alin LEO 23 on 2 Septembrie 2010 at 7:26 pm

    pai nu, maria, ci de inteligente medii. dar numai uita-te pe hi5 sa zicem, o sa vezi ca iti iese media IQ-ului alora cu MINUS !!!! nici macar minim, ci MINUS !!!! ce sa mai zicem de valoare medie….

    Răspunde

  6. Posted by Adryan on 2 Septembrie 2010 at 10:02 pm

    ok.nu sunt tanar, dar nici batran.ceea ce numim noi azi „analfabeti” poate pe „vremea” noastra erau minti stralucite.cum ati zis si voi „lumea evolueaza”.ce conteaza ca nu stiu ce inseamna „stafilococ” daca pot gasi absolut orice informatie despre asta pe „google”.altele sunt preocupatiile tinerilor din zilele noastre.”conflictul dintre generatii” e practic o iluzie sau INVIDIE chiar…din partea celor nascuti mai devreme, iar din partea celor tineri, gen 18 ani, intotdeauna vor crede ca au descoperit America, indiferent de era, mileniu, ei se cred cei mai destepti ca doar sunt MAJORI nu?!?!?!?

    Răspunde

  7. Posted by ALEXANDRU MITACHE on 3 Septembrie 2010 at 12:19 am

    @ Adryan – Cred că nu ați înțeles esența ideii mele. Eu cred, repet CRED, din ceea ce văd în jurul meu și chiar și mai departe, că aceste „mure-n gură” atrofiază actul gândirii, sau fac gândirea mai simplistă, mai rudimentară.
    Argumentul că este „altceva” se susține, dar vorbim de calitate. Dacă credeți că tehnologia, înlocuind cultura, contribuie la dezvoltarea inteligenței, aveți un alt punct de vedere decât mine.
    Despre invidie nici nu poate fi vorba, decât, poate, invers. Dv. să mă invidiați pe mine și pe cei de vârsta mea. De ce? E o poveste prea lungă.
    „Conflictul între generații” nu există decât la nivele inferioare ale societății. Conflictul este între TIMPURI, nu între oameni.

    Răspunde

  8. Posted by ALEXANDRU MITACHE on 3 Septembrie 2010 at 12:20 am

    @ Maria – Foarte adevărat, dar pretențiile și fițele sunt de parcă ar fi luminați cu toții.

    Răspunde

  9. Asta chiar mi-a placut ! Oricum, in discutie e o tema fundamentala.

    Răspunde

Lasă un răspuns

