Totusi este trist in lume…

Acum multi multi ani, tatal meu a angajat un tigan sa sape in curte, iar eu, fascinata, am stat cu el toata ziua si i-am cantat cantece. Am luat si o sapaliga, dar n-am avut spor. El, doar cu cativa ani mai batran decat mine, mi-a povestit cu ochii mari ca va fi sofer intr-o zi si ca are un plan!

De atunci a fost mereu prin gospodarie.

Dupa cum am spus, au trecut multi ani.

Un tigan murdar si jerpelit care arata ca de 35 de ani, m-a salutat astazi familiar cu „Ceau Maria”.Eu cu tot ce aveam pe mine, rochia mea de duminica, poseta de firma si pantofiorii cu dantela, l-am privit impasibil.

Abia cateva minute mai tarziu m-am desmeticit si o durere amara mi-a umplut inima. Intr-un val vartej de emotii mi-am adus aminte tot felul de lucruri de cand eram mici, cum ma dascalea sa ma spal pe maini si ma certa ca stau cocosata si cum aveam impresia ca e cel mai destept.

Nedreptatea inexplicabila a vietii a facut ca unii sa se nasca in colonia de tigani, iar altii in case prospere. Numai Domnul stie cate suflete, cate vise sfaramate se ascund in colonie. Cand aud obisnuitele imprecatii si opinii despre valoarea tiganilor si unde exact ar trebui sa se duca, imi vine sa turb.

One response to this post.

  1. Posted by aura on 1 Octombrie 2010 at 8:19 pm

    ai foarte m<are dreptate…

    Răspunde

Lasă un răspuns

