Despre Terminator si toate cele…

Am vazut in sfarsit Terminator Salvation. Mi-am dorit mult sa-l vad inca de anul trecut, sunt un mare fan al francizei (iata ce se intampla cand o fata creste intr-un mediu f masculin).

 Crescand am vizionat primele doua filme de cel putin un milion de ori, apoi a aparut al treilea film care mi-a frant inima. Ce s-a intamplat cu John Connor? La 10 ani avea stofa de gangster, iar la 20 era un bleg amarat care are nevoie ca Terminatorul sa ii arate afectiune si care nu intelege… ce se intampla? Imi venea sa-l palmuiesc si sa ii explic… mai baiatule, nu ti-a zis mama ta ca va veni ziua?

 A venit Terminator Salvation. Eram ocupata cu examenele si cand in sfarsit mi-am facut timp, criticile negative curgeau ca ploaia in octombrie, asa ca am abandonat si l-am vazut acum vreo doua saptamani pentru ca era la HBO. Ce pot sa zic? Din punct de vedere vizual mi s-a parut binisor, avea aspect apocaliptic putin exagerat. In unele scene chiar parea alb-negru, dar nu m-a deranjat atat de tare. Ce m-a deranjat foarte tare a fost aspectul unui robot, cel mare care-i ia pe sus din mijlocul desertului. Putea sa-l imbrace in celofan si arata la fel de bine. Slabut cu efectele speciale. Interesant e ca nimeni nu s-a mai aratat deranjat de asta, numai eu. Mi-au placut in schimb terminatorii motococlisti.

Cat despre montaj, n-am inteles exact ce s-a intamplat in prima parte. Da, el iese din groapa si toti cei dinauntru explodeaza dar toate miscarile pe care le face si curgerea frame-urilor nu au sens decat dupa ce momentul a trecut. Probabil intentia era sa fie cu deosebire artistic sau asa ceva. Ma rog, in unele locuri a fost destul de greu sa inteleg, aveam impresia ca am ratat ceva, senzatia ca urmeaza o explicatie care nu a mai venit.

Mi s-a parut ca povestea nu e despre John Connor, ci despre Marcus Wright si Kyle Reese, singurii care sunt agreabili. Mi-ar fi placut sa vad cum reuseste Connor sa adune de partea lui Rezistenta si sa se afirme ca lider, dar in loc de asta ni se pune in farfurie direct loialitatea si respectul tuturor pentru el. El e deja o legenda, dar nu ni se zice de ce. Personajul a fost insuficient dezvoltat, nu i-am atribuit o personalitate. Asa se intampla cand nu te poti decide cine e personajul principal. E Marcus, e Connor? Si in sfarsit tipul pe care il place toata lumea trebuie sa moara ca sa supravietuiasca cel pe care scenaristii nu l-au dezvoltat suficient ca sa fie inteligibil si fata de care nu putem si subiectivi.

Au fost cateva explozii acceptabile, rani si bube, violenta, robotei, submarine, foc, romance, siretenie de subzistenta, sentimente nobile si inaltatoare si multe altele care fac ca aceasta supa indecisa sa fie ok. Ca sa inchei, m-am distrat de minune, dar cred ca asta a fost pentru ca m-am uitat cu sora mea si de fiecare data cand se intampla ceva oribil incepeam sa tipam.

4 responses to this post.

  1. a fost totusi ceva bun daca v-au smuls reactii

    Răspunde

  2. „Imi venea sa-l palmuiesc si sa ii explic… mai baiatule, nu ti-a zis mama ta ca va veni ziua?”
    Ducea si omul o viata normala si tu voiai sa-i dai palme 😛

    Si mie mi-a placut mult seria Terminator :D. In ordinea 2, 3, 1. Pe asta, Salvation, nu l-am vazut. Bine, nu cred sa fie vreunul o capodopera a cinematografiei, dar eu le-am vizionat cu placere. Atunci cand e Arnold personaj pozitiv, intotdeauna are simtul umorului. Plus ca-mi place cum ia el la rand toti peretii :)).

    PS: De ce articolul „Febră” ramane tot timpul primul ? 🙂

    Răspunde

  3. Filmul e ok, mie imi pare rau dupa serialul Sarah Connor Chronicles care a fost inghetat dupa sezonul 2

    Răspunde

Lasă un răspuns

