Filosofând

E foarte la modă să îţi exprimi crezul prin intermediul citatelor. Le dăm oarecare credit pentru că autorul e cineva în general respectat. Dar dacă aş înlocui numele cunoscut ar mai fi ceva de capul… citatului?

Ca să dau un exemplu…

„A nu avea eroi înseamnă a nu avea aspiraţii, a trăi în trecut, a fi aruncat înapoi la rutină, senzualitate şi o personalitate conservatoare.”

Vasile Ciucur de la Brad

Mi se pare că a fi aruncat înapoi la rutină, senzualitate şi o personalitate conservatoare nu e ceva negativ. Rutina e necesară, senzualitatea e firească şi cine are dreptul să te judece dacă eşti conservator? Toate astea în cantitate normală şi în condiţiile potrivite sunt amorale, cred eu.

Am două teorii, şi anume…

Avea sens pentru Vasile pentru că pesemne el a cugetat îndelung şi a făcut conexiuni, a ajuns de la A la B la C şi nouă ne spune numai că a ajuns la A la C. Ceea ce e adevărat, dar e incomplet.

Avea sens pentru Vasile precum ar avea sens pentru mine să spun că îmi place să mănânc unt de arahide cu castraveţi muraţi. Îmi place, dar nu e ceva după care aş vrea să se ghideze planeta.

4 responses to this post.

  1. Uite! de exemplu , acest citat pus de tine eu nu il inteleg si deci nu l-as folosi. Ca sa nu mai spun ca nici autorul nu-mi rasuna prin minte a fi ceva foarte cunoscut.
    Am momente in care folosesc citate dar…daca il inteleg, daca are legatura cu ce vreau sa spun .

    Răspunde

  2. eu il inteleg, dar nu sunt deloc de acord cu citatul, pentru ca nu e adevarat. Unii oameni,printre care si eu, nu au eroi pentru ca nu i-au gasit inca.

    Răspunde

  3. unele texte, cele facute savant au ca un fel de cod. citesti de mai multe ori pana ti se releva intelesul ascuns…sau nu. interpretarile depind si de starea sufleteasca, uneori am senzatia ca patrund pana in cele mai ascunse unghere, alteori ma simt plata, cu un singur neuron si ala schiop.

    Răspunde

Lasă un răspuns

