La bibliotecă…

De cele mai multe ori când ştiu că nu am să învăţ acasă din motive variate, mă instalez în ultimul birou din sala de lectură şi dă-i-nainte. E cald, linişte şi dacă îmi ridic ochii văd alte cefe aplecate şi frunţi concentrate care îmi înnoiesc determinarea. La bibliotecă învăţ mai bine ca oriunde.

Dar uneori îmi vine mai la îndemână să nu plec la două staţii de facultate pentru biblioteca judeţeană şi rămân la biblioteca facultăţii, care constă dintr-o încăpere ca o sală de curs cu destul de puţine cărţi de specialitate. Chiar dacă e o încăpere întunecoasă şi nu e suficient de călduroasă încât să-mi fie bine cu o singură bluză, am plănuit să îmi aşez sediul acolo în virtutea credinţei că obişnuinţa te poate face să iubeşti un loc.

În primele dăţi apărea la intervale regulate o angajată a facultăţii cu o cheie şi mă întreba dacă mai stau, deşi închiderea nu era decât peste câteva ore. Mai apoi în câteva dăţi a stat bibliotecara în sală şi s-a ocupat de lucrurile ei în timp ce eu şi încă un student citeam, ca într-o bibliotecă normală.

Dar miercurea trecută abia mi-am scos cartea că un angajat al facultăţii a intrat cu pas grăbit şi mi-a spus că biblioteca se va închide mai repede astăzi. Am spus ok. Bănuiesc că prima dată nu m-a auzit, pentru că a întrebat… ok? Am repetat, ok.

Nu ştiu cum sunteţi voi, dar când se uită cineva la mine şi spune ok, înţeleg că au înţeles. Se poate şi citi pe buze… ookeei. Dar tipul nu. Uitându-se pentru a doua oară în ochii mei, a întrebat articulat…OK?

OK,  PLEC CREATURĂ ODIOASĂ CU EVIDENTE PROBLEME DE ADAPTARE ŞI O CREŞTERE DE CALITATE ÎNDOIELNICĂ.

Ce vrei, să mă ridic în exact fracţiunea de secundă în care mă anunţi că trebuie să plec?

Grozav răspuns, nu? Creierul a reacţionat foarte la timp.

De fapt tot ce am reuşit să produc a fost…

OK, plec… ăăă…, ….deşteptule!

În concluzie, facultatea nu vrea de fapt ca studenţii să înveţe în biblioteca facultăţii. Ceea ce îmi aduce aminte de un profesor care ne-a spus în repetate rânduri că de fiecare dată când intră în bibliotecă nu sunt studenţi acolo şi că în alte ţări mai luminoase bibliotecile sunt mereu pline. Hmmm.

*biblioteca facultatii, nu a universitatii

One response to this post.

  1. Eu încă aștept să deschidă biblioteca mare din campus… poate la doctorat. 😆
    Mai mult pentru ferestre… că în rest, tot acasă e mai bine…

    Răspunde

Lasă un răspuns

