Chinul omului postmodern, paradisul omului neolitic

A fost un frig cumplit, mi-a îngheţat gelatina din ochi şi am avut un ghinion neobişnuit cu mijloacele de transport în comun. După ce am pierdut la mustaţă două tramvaie, am fugit ca un alergător olimpic după autobuz. Am ajuns, şi cum stăteam cuminte în primul rând de scaune, am început să cuget la strămoşii noştri. Ştiaţi voi, dragi orădeni că în zona Cantemir, în cimitir şi în parcul Petofi s-au găsit numeroase vestigii neolitice? Având informaţiile astea, fiecare drum prin oraş îmi trezeşte imaginaţia şi mă pune pe gânduri.

Îmi imaginez că omul neolitic îşi dorea numai să aibă destulă mâncare, destule blănuri, un topor de piatră mai şmecher ca al vecinului, un cuptor mai fain, o nevastă grasă. Sau două neveste grase. În principiu lucrurile nu s-au schimbat mult şi noi acum vrem multe lucruri, dar cred că omul neolitic ar fi mirat să ne vadă nemulţumiţi deşi avem destulă mâncare, destule blănuri ecologice şi naturale, topoare din diverse materiale şi în diverse forme peste tot şi cuptoare care merg cu gaz, cu lemne şi cu electricitate.

După ce m-am gândit la toate lucrurile astea, mi-am dat seama că autobuzul nu merge înspre casa mea, ba chiar nu cunosc defel locurile prin care am trecut. Dar totul s-a rezolvat cu bine, acum sunt acasă şi sorb liniştită un ceai cu scorţişoară şi lămâie, mulţumită pentru că, la urma urmei, sunt un om din secolul 21 în paradisul omului neolitic.

4 responses to this post.

  1. aici parca s-a mai domolit frigul,dar ieri m-a prins fara manusi si in cateva minute mi-am simtit mainile paralizate,m-au durut ingrozitor! iar m-a prins iarna nepregatita sufleteste!

    Răspunde

  2. ai schimbat tema?era sa fac un soc 😀

    Răspunde

  3. daaa, incerc diverse

    Răspunde

  4. Arheologia se face pe ciob (şiob în limbaj moldovenesc, asta pentru că a spus-o un arheolog din Moldova). Poate de aia este o taină care ne fascinează. După nişte cioburi caracterizezi o comunitate umană. Este extraordinar! Învaţă să întrebi ciobul! Bravo! Imi place modul tău interbelic de abordare (omniscient, omniprezent, omnipotent) a chestiunilor.

    Răspunde

Lasă un răspuns

