Totuşi este trist în lume…

Acum 161 de ani, s-a născut Mihai Eminescu. Interesant, niciodată nu l-am apreciat aşa cum ar fi trebuit, sau cum mi s-a spus că ar fi trebuit. Am recitit în această seară o bună parte din volumul de poezii pe care-l am în bibliotecă şi mă gândesc că poate, dacă nu mi s-ar fi spus în mod repetat că Eminescu e cel mai mare poet român din toate timpurile, aş fi ajuns de una singură la concluzia că e o plăcere să-l citeşti.

Dar ce relevanţă are faptul că eu (sau oricine altcineva) apreciez poezia lui Eminescu? Săracul probabil se suceşte în mormânt, furios că avem cu toţii pretenţia că l-am prins ca pe Duh în sticlă.


„De-oi urma să scriu în versuri, teamă mi-e ca nu cumva
Oamenii din ziua de-astăzi să mă-nceap-a lăuda.
Dacă port cu uşurinţă şi cu zâmbet a lor ură,
Laudele lor desigur m-ar mâhni peste măsură.”

17 responses to this post.

  1. Posted by tanasescu on 15 Ianuarie 2011 at 4:23 am

    Ne e usor a scrie despre eminescu cand suntem mutii!!!
    „E usor a scrie versuri
    Când nimic nu ai a spune,”

    Răspunde

  2. Posted by eliza on 15 Ianuarie 2011 at 11:11 am

    Eu trebuie să te contrazic, pentru că e foarte uşor să scrii despre el, dacă ştii anumite lucruri şi cred că fiecare le-a deprins în şcoală. Până la urmă, face parte din trecutul nostru prin persoana care a fost şi din prezentul nostru prin poeziile pe care le-a scris.
    Referitor la ce ai scris, Maria, cred că ajunge să-i citeşti o singură dată opera cap-coadă ca să te îndrăgosteşti de cuvintele lui. Şi dacă nouă nu ne place că suntem români şi înţelegem ce scrie, de ce le place celorlalţi care sunt străini?

    P.S.Ai ales nişte versuri interesante 🙂 .

    Răspunde

    • bineinteles ca e foarte usor sa scrii despre el, nu am afirmat contrariul.
      Daca pentru tine a fost suficient sa-i citesti odata opera ca sa te indragostesti, ma bucur pentru tine, dar nu toti suntem la fel.
      Condititia noastra de romani nu ne impune sa ne placa, doar sa il respectam, cred.
      In concluzie nu inteleg in ce punct ma contraziceai.

      Răspunde

      • In orice caz, ideea postarii nu e ca nu imi place eminescu, ci „Dar ce relevanţă are faptul că eu (sau oricine altcineva) apreciez poezia lui Eminescu? Săracul probabil se suceşte în mormânt, furios că avem cu toţii pretenţia că l-am prins ca pe Duh în sticlă.”
        Vroiam doar sa subliniez asta

  3. Posted by eliza on 15 Ianuarie 2011 at 11:40 am

    Nu pe tine te-am contrazis, ci persoana care a postat primul comentariu.:)

    Răspunde

  4. ma bucur sa se refera la oamenii din contemporaneitatea sa :))
    eminescu ramane pentru noi un mit si o legenda, nu in total de neinteles http://sitadeasa.wordpress.com/2007/01/17/adevarul-despre-eminescu/

    Răspunde

    • Nu a fost niciodata in total de neinteles pentru ca vorbea romaneste. Nici nu afirm ca e in zilele noastre neinteles, pentru ca a fost analizat si comentat de fiecare generatie. Bineinteles, asta e normal, trebuie sa scoatem totul din poetul nostru national. Nu sunt ironica. Imi imaginez doar ca ar fi avut o reactie de dezgust la atata apreciere, mai ales ca mare pare a aprecierii nu e sincera ci e urmarea educatiei si a obisnuintei.

      Răspunde

      • nu ma refeream la opera sa, ci la viata sa, „boala” de care fortat suferise si modul in care a murit, uita-te pe site 🙂

      • o, stiu povestea, foarte interesant! De fapt am auzit aceleasi lucruri intr-un documentar de Andrei Gheorghe. Detestabil tip, dar documentarul e interesant.

  5. Eu cred ca Eminescu daca s-ar ridica acum din mormant si s-ar uita in spate, s-ar uita cu mandrie. Poeziile sale au devenit adevarate opere si se citesc in continuu, iar Romania s-a unit….marele lui vis s-a implinit.
    Stima si respect!

    Răspunde

  6. Posted by cristian tanasescu on 15 Ianuarie 2011 at 7:19 pm

    poezia trebuie revelata nu inteleasa!!! poezia eminesciana e distrusa azi de POPULISM!!!

    Răspunde

  7. […] Picturi « Totuşi este trist în lume… […]

    Răspunde

  8. Nu prea inteleg asta: de ce ar fi „furios că avem cu toţii pretenţia că l-am prins ca pe Duh în sticlă” ? 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

