Victoria. Bla bla bla

Am avut febră mare acum două nopţi şi am avut un vis aiurea pe care îl am uneori. Fug în sus pe nişte scări abrupte fără balustradă şi uneori mă opresc ca să mă uit în jos. Nu sunt speriată, mă gândesc că o să cad dar nu sunt speriată şi, bineînţeles, în final cad.

Urmează senzaţia aceea ameţitoare de leagăn. Nu am reuşit să mai adorm după aceea şi din gând în gând am ajuns la Holden Caulfield. Îl iubesc pe Holden Caulfield.  Când aveam 16 ani credeam că e un prost pentru că întrebările pe care şi le pune el au răspunsuri de la sine înţelese. Aşa că de ce le pune? Am scris un articol despre asta… Ah, aroganţa mea.

Mă citez… Maturitatea se vede când omul nu se mai izbeşte de zidul care stă între el şi ceea ce îşi doreşte, ci ocoleşte sau sare peste. Hm, multe ştiam când aveam 16 ani. Bacovia spunea că femeia e la apogeul frumuseţii când are 16 ani şi atunci numai trei zile. De atunci e declin. Sper că nu are dreptate în privinţa asta, deşi sunt de acord că în jurul vârstei lucrurile sunt mult mai intense decât oricând.

Am citit sau auzit ceva de genul că un Holden Caulfield matur şi cu o carieră de succes e inimaginabil. Asta e o prostie, nu e inimaginabil. Holden matur e genul de tip care ia lucrurile în serios şi ia oamenii în serios. E aşa cum trebuie, deşi mai puţin spectaculos, ceea ce e bine şi puţin deprimant.

Eh, e foarte urât afară, nu e suficient de rece ca să fie îngheţat şi nici suficient de cald cât să se usuce pământul şi ştii că urmează să vină primăvara dar copacii sunt la fel de scheletici cu ciori printre crengi. Iarba e încă gălbuie. Ar putea fi sfârşitul lui noiembrie.

Dar de ce titlul e Victoria? Pentru că iniţial am vrut să povestesc despre cea mai frumoasă operă de artă din toată lumea şi din toate timpurile. Îmi dă fiori, şi are şi un mesaj metaforic. Victoria e sublimă. Dar chiar aşa e? Pentru că eu am avut nişte înfrângeri sublime şi m-am săturat să văd filme în care personajul principal eşuează eşuează şi la sfârşit, în ciuda unor obstacole printre care şi nesiguranţa de sine, iese învingător. blea.

Dar pe bune, îmi dă fiori.

8 responses to this post.

  1. Sanatate multa , multa!

    Răspunde

  2. draga maria nu mai ai 16 ani, ce sa facem, aste e :))))

    Răspunde

  3. dac te-ai trezit din visul asta inseamna ca intr-un final tot te-ai speriat.in legatura cu Bacovia cam „simbolista” chestia cu frumusetea la 16 ani si de scurta durata(as vrea sa stiu apogeul frumusetii la barbati in cazul acesta 🙂 ).de Holden Caulfield nu am auzit.iar Victoria are de-a face cu memorialul din Londra?. si in cele din urama pentru un alt gen de final de film iti recomand „Agora” 😉

    Răspunde

    • apogeul frumusetii la barbatii… nu am mai auzit un barbat intrebandu-se asta sau folosind cuvantul frumusete si barbat in aceasi propozitie.
      Holden caulfield e personajul principal din De veghe in lanul de secara.
      Nu stiu ce vrei sa spui cu memorialul din Londra, eu ma refer la Victoria din Samotrace.

      Răspunde

      • uite auzi pentru prima data eram si eu curios :-p.iar in legatura cu memorialul din Londra,regina Victoria are un memorial sau ceva de genu unde bustu are la fel aripi dar nu ii lipseste capu.

  4. Posted by vacitim on 20 Februarie 2011 at 10:04 am

    eu am visat vrajitoare acum vreo doua saptamani si m-am trezit furios ca incercam sa le omor si ele nu mureau 😛

    Sunt absolut sigur ca nu exista o varsta de la care incepe declinul…vorbim de suflet mai mult decat trup si aici se face diferenta. De ce ar trebui sa il credem Bacovia, de ce sa cautam un Holden, fie el texas holdem(n) 😉 de ce sa fim admiratorii Victoriei antice? Putem alege victoria asupra noastra 😀

    Agora e un film dragut, dar merge pe ape tulburi si inca poluate, parerea mea 🙂

    Răspunde

    • „apele tulburi si poluate” vrei sa spui prin asta ca ce s-a expus in film in legatura cu crestini nu este adevarat?

      Răspunde

      • Posted by vacitim on 25 Februarie 2011 at 1:54 pm

        nu, nu asta! vreau sa spun ca e al naibii de complicat sa iti dai seama cine manipuleaza oamenii si de ce 🙂 inclusiv prin realizarea filmului.

Lasă un răspuns

