The Body

The Body pune o problema interesanta, pentru care motiv il mentionez acum in perioada Pastelor. Un arheolog israelit descopera un mormant de om bogat cu o piatra rotunda la intrare, in care se afla corpul unui barbat crucificat de 32 de ani si un vas cu untdelemn. Mormantul dateaza din anul 32 A. D. dupa cum demonstreaza datarea cu carbon si o moneda din vremea lui Pilat Pont. Mai mult, pe coastele barbatului se vede ca a fost injunghiat cu o sulita iar pe craniu se vad zgarieturi adanci, ca de spini.

Am apreciat filmul din mai multe motive. N-am mai vazut nici un film care sa respecte principiile arheologiei asa cum le-am invatat la scoala, Antonio Banderas are o voce foarte interesanta si, in fine,  se pune la modul serios intrebarea… Cum ar reactiona credinciosii daca o asemenea situatie ar aparea? Ce ar inseamna o asemenea descoperire, cum ar reactiona Biserica, ce mutatii ar avea loc…

Pentru mine a fost captivanta framantarea constiintelor si am ramas prinsa pana la sfarsitul neasteptat si concluzia neasteptata. Mi s-a parut un film foarte bun, dar nu ma mir ca nu e mai cunoscut, subiectul e delicat.

„I thought I had lost my faith in Christ, in God, my savior, my friend. But I didn’t. I’ve lost my faith in serving men like you or Moshe Cohen, who use God to justify their material agendas.”

6 responses to this post.

  1. Deja mi-a atras atenția. 😀
    Trebuie să îl văd și eu.

    Răspunde

  2. […] Just Elza, Gia Păpădia, Ily, Fugaro, Gabi a lu’ Ursu blog, Ilinca Bernea, Luisa, Lollitta, Maria, Marius Ştefan Aldea, Maskirovka, Melicovici, Metafizicx, Mircea Bebeul, Micael Nicolas, Miron […]

    Răspunde

  3. da un film in ton cu perioada de sarbatoare care a trecut si pe care din pacate nu l-am vazut,faza cu arheologia mi-a starnit interesu dar si „subiectul delicat” care in mare parte cred ca ii fictiune,sau nu?

    Răspunde

  4. Stiu ca l-am vazut acum cativa ani, dar nu mi-l mai amintesc prea bine. Mi-a placut si mie mult datorita ideii originale.
    Mie nu mi s-a parut o schimbare fundamentala. Ce-ar semnifica pentru crestinism ca trupul lui Iisus sa nu se fi inaltat la ceruri, ci sa fi fost inmormantat ulterior crucificarii ?

    Răspunde

  5. Posted by greenbull16 on 29 Aprilie 2011 at 7:30 am

    Nu poti descoperi ceva ce nu exista(sau nu a existat).

    Răspunde

  6. […] Just Elza, Gia Păpădia, Ily, Fugaro, Gabi a lu’ Ursu blog, Ilinca Bernea, Luisa, Lollitta, Maria, Marius Ştefan Aldea, Maskirovka, Melicovici, Metafizicx, Mircea Bebeul, Micael Nicolas, Miron […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

